Ahad, 20 Mei 2012

Bersawang Dah Belog Aku

Ya Allah da bersawang dah belog aku, dekat setahun setengah dah, lepas 3 bulan bekerja di New Zealand, lupa terus dah yang aku ada blog...So,semoga entri ni jadi permulaan utk mengaktifkan blog aku ni..

by the way, masih terkenang2 lagi pengalaman mencari rezeki kt negara orang, New Zealand

melompat mcm org gila di Mt Aspiring National Park

Indahnya bumi New Zealand, Subhanallah, cantik sangat, setiap pemandangan tepi jalan nampak macam lukisan yg kita selalu impikan dlm zaman kanak2 dulu, kepelbagaian landskap sangat mengagumkan, daripada hutan hujan tropika mcm di negara kita ni ke aisberg air batu sebesar gunung jaraknya hanya beberapa kilometer, dari kawasan mcm gurun ke kawasan hutan pokok tirus, kawasan bukit bukau tasik nan indah ke kawasan alpine mcm di Switzerland di Eropah,semuanya ada di New Zealand...Maha Suci Allah yg menjadikan bumi seindah ni..

antara foto yang sempat diambil...


Tasik Wanaka di Pulau Selatan


lagi pemandangan Tasik Wanaka

salah satu ikon New Zealand, Biri-biri

so,ni lah antara entri intro perjalan epik aku di New Zealand selama 3 bulan mencari pengalaman dan erti hidup di rantau orang, so, beberapa entri akan datang menceritakan perjalanan aku di sana la,moga pembaca x bosan,haha


4 ulasan:

  1. Alhamdulillah..best sgt.Kalau ada rezeki berkunjung la ke NZ

    BalasPadam
  2. okeh...nanti tulis detail2 ye. mana tau kot2 sampai sana ke nanti. dah ada guide... plusss...saya mmg suka tengok gambo cantik2. saiz besar ye. TQ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. No worries..doalah moga ada rezeki ke sana

      Padam