Sabtu, 15 Januari 2011

KENAPA SUKA SANGAT WAJAH ARTIS KOREA??

inilah persoalan yg selalu main dalam fikiran aku,bila tgk org Msia suka sgt kt muka artis korea
sbb...

entah,aku rasa macam wajah Caucasian lagi lawa dari muka Asia atau Korea yg diorang tergila-gilakan sgt tu

muka Caucasian mcm leighton meester
lawanyaa,walopn aku x layan gossip girl,tp mmg aku tau dia sangat lawa,muka dia nampak natural

daripada muka Korea mcm Wondergirls contohnya, rasa mcm "fake" la muka diorang
maksud aku fake tu mcm buat2 comel,rasa macam muka pmbedahn plastik,pastu buat gaya comel,tp mmg tu pun pn identiti kebanyakan artis korea kan,baik laki ke pempuan...

termasuk la artis2 laki korea,aku bukan rasis,tp aku mcm x berapa minat la mata sepet
termasuk la mamat ni,rain,aku mcm x boleh terima kenapa muka mcm ni boleh jadi glamer sgt...

ni lagi la,aku x faham macam mana gadis2 Msia bole histeria tgk budak2 ni,2PM,penampilan diorang,urghh...mcm tahpape entah bagi aku,bajet comel,kebudak-budakan...
kalau korang perasan,banyaklah,artis lelaki korea mcm perempuan dah gaya diorang,susah nak bezakan..

bagi peminat diorang,no offense ya

apepun..tu pandangan peribadi aku,
aku sendiri pun x minat sgt dengan hal2 artis luar negara apetah lg artis korea
saje terfikir bila tengok banyak sangat blog yg tampal gambar2 artis Korea pujaan hati diorang...
haha..

Cheers

16 ulasan:

  1. sebabnye Encik Kool ase coz diorang ske tngok cite korea..
    sbb tu la terpengaruh dengan hype korean looks..hehe.

    BalasPadam
  2. sebab macho dan cun kut.....saya jarang tengok

    BalasPadam
  3. org melayu pun ramai je cantik/hensem
    x semestinya caucasian je...org kita ni suka sgt tgk benda luar, yg elok sume dari luar...kat malaysia pun ramai je yg indah2 cuma x interframe je.

    BalasPadam
  4. haha,siapa kata melayu x cantik,cuma mmbandingkan korean dgn cucasian je la,hehe

    BalasPadam
  5. yang perempuan lawo2 belaka..yang lelaki kacak2 belaka..haha!

    BalasPadam
  6. adoiii.. chumel la..
    pakai botox kot..hik3x..

    BalasPadam
  7. awek maghribi lg lawa..haha..tp awek melayu tetap menjadi pujaan hati..lagi lawa kalau awek tu menutup aurat dengan sebetul2nya..betul x??

    BalasPadam
  8. betul gila,btw,utk maklumat bangsa Caucasia tu,termasuklah bangsa arab,inggeris dn mana2 bangsa majoriti berkulit putih,genetik dia mcm tu,kalau cina,korea,jepun tu kita panggil bangsa mongoloid,hehe,mengaji subjek genetik jap

    BalasPadam
  9. Pengaruh K-Pop...di merata2 tempat. Aku...hanya suke tgk citernya aje.

    BalasPadam
  10. Allah jadikan manusia berpuak2..
    mata sepet itu anugerah Allah.. suka x suka terima saja. yg terbaik d sisi Allah amal dan taqwa manusia.

    aku x suka tengok muka2 artis. ak lebih suka tengok muka mak ayah aku, cikgu2 aku walopon diorang itu hitam ka putih hensem x hensem..

    krn sbb pengorbanan diorang ak mampu bahagia smpai skang ni.

    BalasPadam
  11. kbanyakn orang korea, jepun wat pembedahan.. tambah2 lagi tang hidung. nampak fake gile. dah mcam barbiedoll. ade gak yang pmpuan, yang cantik pon sebab power of make up je. gune make up mate yg kecik pon leh wat nmpak besar.

    BalasPadam