Ahad, 16 Januari 2011

BLOG AKU BARU TUKAR NAMA!!

oklah kawan2,straight to the point,sy tukar nama blog saya daripada Angin Lalu kepada nama id saya sendiri,Lokeey...sebab saya pun masih baru dalam dunia blogging ni,masa mula-mula ni la elok buat perubahan awal,kepada kawan2 blogger yg senior,saya minta tunjuk ajar..

kita hidup ni,kena perbanyak perbaiki diri kawan2,hampir setiap hari kita diseru perbaiki diri,bertaubat,ish,bila cakap pasal taubat,teringat dosa2 lama...

perbaiki diri,bertaubat sebahagian daripadanya,semua ada peluang,bagi seseorang manusia,selagi belum nyawa dicabut,dan bg seluruh manusia,selagi belum matahari terbit sebelah barat,kita semua ada peluang kawan2...

sesuai dgn hadis Nabi saw yang bermaksud:

“ Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia, lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadith Rasulullah SAW.

memang la kalau difikirkan macam x mampu,tapi sekurang2nya kita cuba,sekurang2nya nanti semoga usaha kita cuba mengikut ajaran Nabi saw akan menjadi sebab kita mendapat syafaat Nabi kelak,di hari yang xde guna dah anak bini,harta pangkat,rumah besar,duit nuffnang beribu ringgit,yang menjadi penentu,amalan kita yg macam hampeh ni...jadinya,syafaat Nabi lah yang kita harapkan

salam

2 ulasan: